Olvasóink értékelése: / 6
ElégtelenKitűnő

2018. február 24. és március 17. között iskolánk 13 tanulója 3 hetes szakmai gyakorlaton vett részt Milánóban.

Diákjainkat a program első részében Udvari Éva igazgatóhelyettes, angol nyelv szakos tanár és Lucz Janka tanárnő, a második részében Baááné Gerbely Bernadett mérnöktanár és Lengyel Zsófia angol nyelv szakos tanárnő kísérte.

A diákcsoport tagjai Milánó különböző pontjain, egyéni vállalkozóknál és nagyvállalatoknál tanultak, dolgoztak. Az öt főből álló, 13. és 14. évfolyamos autószerelő diákcsapat két műhelyben és a Ducati motorszalon és szervízben tanulta a szakmát, míg a 8 fős, 12. és 13. évfolyamos informatikusokból álló csapat IT cégnél és nyelviskolában bővítette tudását.Az Erasmus + program további pozitív eredményt is hozott tanulóink számára, hiszen nagyon sokat javult az angol nyelvismeretük; az elő- és utómérések alapján volt olyan, akinek egy szintet emelkedett a nyelvtudása.

A szakmai gyakorlat remek hangulatban, családias légkörben telt el, a közös szabadidős programok, városnézés, a közös étkezések, sőt, mosások összekovácsolták a fiúbandát.Az alábbiakban két tanuló, Béleczky Ferenc és Mizerák Richárd élménybeszámolóját olvashatják.

„A legjobb dolgok váratlanul történnek, tartja a jól ismert közhely. Érettségire való készülések közepette kaptuk a hírt, hogy lehetőségünk van 3 hetet eltölteni Milánóban, szakmai gyakorlat gyanánt. Leírhatatlan érzéssel töltött el, rengeteg érzelemmel és gondolattal egyszerre. Izgatottság, az akadályoktól való félelem, a boldogság és az utazás csalogatása, ezek együtt keveredve... hát, szóhoz sem jutottunk. De mégis legbelül már az első pillanattól fogva tudtuk, hogy mi lesz a végső válaszunk. És igen, belevágtunk mindannyian, a 13 diákkal és 4 kísérő tanárral ebbe a kalandba, hogy 3 hétig, egy másik országban, más emberek között fogunk élni.

Az oda út is egy kisebb élmény volt számunkra. A kilátás csodálatos volt az utazás közben, főleg amikor a havas, fagyos táj átváltozott egy napos, meleg tájképpé. Láttuk az Adriai-tengert útközben, de csak egy pár percig. A város egy picit öregesnek és koszosnak tűnt először, de később, mikor mélyebbre mentünk a városban, felfedeztük, hogy igazából nagyon tiszta és modern. Az építmények, az emberek nagyon érdekesek. Hasonló a fővárosunkhoz, Budapesthez. Mindent összevetve, az első benyomásunk mindenképpen pozitív volt mindannyiunk számára.

Megérkeztünk a „Pierro Rosta” diák szállóba. A második napunkat Milánóban pihenéssel és a város felfedezésével töltöttük. Az első munkanapunk nem volt teljes értékű. Tájékoztattak minket a munka idő kezdetéről, a munka helyéről. Végigkísérték az összes csoportot a szállástól a cégig. A kísérő tanáraink is velünk tartottak. Először 2 munkahelyre lettünk beosztva, kettőnk a Step Up nyelvi iskolába került, a többiek a Dolphin IT-ba. Az én csapatom a Dolphin informatikai céget kapta. Az üzlet csodálatos, van egy csomó modern számítógép, amelyeken szabadidőnkben játszhattunk, vagy más, kreatív tevékenységet is végezhettünk. Legalább 4 órát kellett dolgoznunk. Nyugodtan állíthatom, hogy mindannyiunk elégedett volt a munkahelyével, és nagyon motiváltak voltunk, mert különböző projektekben vehettünk részt. A 3 hét eredménye egy egyszerű, de látványos weboldal: http://www.nextlevelgaming.appair.it/

Hétvégenként helyi turisztikai programokban vehettünk részt. Az első hétvégén egy nemzeti természettudományos múzeumba mentünk. Nagyon érdekes volt, az állatok lenyűgözően élethűek voltak. A második alkalommal a Da Vinci Museumba. Az első pillanatra furcsa volt, és zavarba ejtő, de később izgalmassá vált. 3 szint van, és 2 másik, kisebb épület, ami régi repülőgépekkel, hajókkal van tele.

Mindent összevetve egy felejthetetlen kalandban volt részünk, lehetőségünk volt a szakmai tudásunkat, nyelvi szókincsünket, és személyes tapasztalatainkat is gyarapítani.”